onsdag den 23. august 2017

Hvad skal man bruge på SEO ?

Valg af SEO firma – Hvor meget skal jeg bruge på SEO?

Næsten alle virksomheder skal i dag beslutte, hvor meget de ønsker at bruge på søgemaskineoptimering (SEO). Dette er ikke et; ”hvis spørgsmål?” – da Online markedsføring er altafgørende for overlevelse i en internet-drevet verden.
Spørgsmålet i alle virksomheder store, som små, er istedet; “Hvor meget vil vi bruge på SEO?” For at du skal kunne svare på dette altafgørende spørgsmål, da har vi lavet denne artikel, hvor vi foreligger alle de oplysninger og nyttige tips du skal bruge, for dels, at du kan træffe den rigtige beslutning om budgettet, men også for at kunne træffe den vigtige beslutning, ”Hvilket SEO firma, skal jeg vælge?”.

SEO betalingsmodeller

SEO firmaer tilbyder typisk flere former for betaling, de fire vigtigste former for tjenester og betaling er:
Månedlig Abonnement – I denne model, betaler kunden et fast beløb hver måned i bytte for en aftalt vifte af tjenester. Det månedlige, er den mest almindelige betalingsmodel, fordi det giver den største ROI (Return Of Investment). Det månedlige abonnement omfatter normalt regelmæssige analyser eller rapporter, pressemeddelelser, link opbygning (linkbuilding), søgeords optimering (On-Page).
SEO Service til fast pris – Næsten alle SEO agenturer sælger ”Faste serviceydelser”, ofte før en kunde er klar til at engagere sig til et månedligt SEO abonnement. De services, et SEO bureau tilbyder, er ofte en fast pris på et specifikt antal backlinks (linkbuilding) til kundens webside, eller et specifikt antal websider, der skal søge optimeres eller analyseres (ofte begge dele). En sådant engangstjek/service, kan hjælpe med at afgøre eksisterende styrker og svagheder i kundens online tilstedeværelse, konkurrencemæssige analyse, samt søgeord, der har det største potentiale til at hjælpe kundens online tilstedeværelse og dermed styrke websidens/kundens indtjeningsmuligheder.
Projekt til fast pris – Et ”Projekt til fast pris”, ligner ”SEO Service til fast pris”, dog med den undtagelse, at de er brugerdefinerede projekter, der er skabt specielt til en kunde. Prisen vil varierer efter projektet. For eksempel kan en lokal cupcake butik bede et SEO firma til at hjælpe dem med deres lokale online markedsføring. Kunden beslutter, at de ønsker at SEO firmaet til at etablere deres sociale medie konti. Cupcake forretningen og SEO firmaet vil herefter gennemgå omfanget og omkostningerne ved projektet.
Time rådgivning – Denne velkendte rådgivningsmodel er en timebaseret, til en fastlagt timepris – til gengæld for service eller information. Denne bruges ofte hvis kunden har en mindre opgave, der skal løses, eller har løbende spørgsmål og lignende til SEO.
De fleste SEO agenturer bruge alle disse betalingsmodeller. Ligeledes kan kunderne sagtens indgå aftale hvor flere af modellerne indgår. For eksempel kan en klient vælger at indgå en månedlig aftale, købe en ”SEO Service til fast pris”, og engagere sig i et særligt projekt med agenturet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar