onsdag den 23. august 2017

Hvor lange bør artikler være ?

En lang artikel, er ikke nødvendigvis en bedre artikel!

Ja, jeg kender korrelationerne. En lang artikel med meget indhold tjener i gennemsnit mere engagement fra brugeren, og får dermed højere placeringer, og flere delinger end kortere artikler. Men det betyder dog ikke, at en lang artikel er det samme som en god artikel og godt indhold.
En lang artikel (i det mindste de gode), henvender sig bevidst til de brugere, der søger længerevarende og mere omfattende information. Men hvor mange procent af de besøgende læser rent faktisk den lange artikel til sin afslutning?

En god artikel, om den så er lang eller kort, handler om at give brugere det de søger, nemlig det rigtige indhold, som:
  • Hjælper den besøgende, ved at besvare deres spørgsmål og hjælpe dem med at opnå deres mål
  • Leverer en nem, behagelig og tilgængelige oplevelse på de forskellige enheder og browser typer
  • Giver den besøgende, den rigtige information og oplevelse – Hurtigt!
  • Opnår alle de ovenstående punkter bedre end nogen af sine konkurrenter
  • Udtrykket “godt indhold” betyder derfor ikke “langt-indhold”.

Mit forslag; i stedet for at anvende en taktik om, at målet er at artiklen skal være lang, da vil vi i stedet matche vores indhold til vores publikums behov og vores forretning eller personlige mål. Om du så bruger 600 flere ord vil det måske ikke hjælpe dig med at nå dine mål, mere end 7 ord vil kunne gøre.
Skriv derfor indhold, der hjælper folk. Gør det effektivt. Skriv aldrig en ultimativ guide, hvor et enkelt billede vil kunne formidle den samme værdi bedre end selve artiklen. Stol på mig; dit publikum og din bundlinje vil takke dig.

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar