mandag den 4. maj 2020

fortryllende

Ej, hvor jeg altså synes, det har været en lang vinter. I dag sidder jeg og kigger ud på solskinnet, og jeg kan næsten ikke huske, hvornår jeg sidst har set solen skinne over København fra en skyfri himmel. Men jeg klager ikke, det er skønt! Selvom det – som ordsproget antyder det – lidt føles som om, at julen rent faktisk varer ind til påske (og desværre ikke gaveræset, kun vejret. Haha)
Men, men, men. Med påske kommer også fridage, hvilket for mig betyder familiepåskefrokost og måske en lille tur til en af Europas smukke storbyer. Jeg har slet ikke planlagt noget endnu, men åh – jeg sukker efter at opleve Rom eller Milano. Måske er det tanken om italienske is, der har bidt sig fast i mig, jeg ved det ikke – men jeg har virkelig længe haft trang til at slentre blandt italienere og lytte til tonerne af deres smukke sprog. 

Jeg forstår ikke et hak af det, men jeg elsker lyden af det og de store armbevægelser, der ofte hører med. Haha, åh. Nu bliver jeg vist lidt for kliché at høre på. NÅ – hvis turen ikke skulle gå til Italien, så ville jeg også elske at besøge Island. Jeg synes simpelthen, at Island er et af de steder i Europa, der, rent naturmæssigt, minder mig om New Zealands fortryllende landskaber – og på Island kan man jo opleve den first-hand på ryggen af en islandsk hest. For ikke at nævne hvalsafari, nordlys og en dukkert i den blå lagune. Hey – jeg sælger da Island mindst ligeså godt som de italienske byer, hva’?! :-)
Er der nogle af jer, der har nogle rejseplaner over påske, eller hvad står den på hos jer? Hvis ikke man skal rejse, kan man jo altid glæde sig over, at påske også betyder snaps og sild ad libitum (hvis man da er til sådan noget, haha). Jeg håber i hvert fald, at I får en god en af slagsen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar