mandag den 4. maj 2020

hjemlige breddegrader

I kender det godt derude: Det er august, solen skinner, og Danmark bliver sjældent varmere, end det er lige ved denne tid. Jeg ved ikke med jer, men jeg har i hvert fald kunnet mærke hedebølgen, der har ligget over Danmark som et tykt tæppe. Når jeg har snakket med mine veninder, har de ellers mest snakket om, hvor fugtigt det har været, og hvordan de slet ikke har kunnet lave noget i hverken dagstimerne eller om aftenen.
Personligt har jeg syntes, at det har været skønt med lidt solid afslapning på de hjemlige breddegrader her i juli og august –  ikke mindst når vejret har været så dejligt, som det har, i den strandsol, jeg har siddet i, i hvert fald 😉
Men august er også noget andet for mig: Navnlig på denne side af august. Det bliver nemlig snart september, og september betyder andet end mørkere tider og regnvejr.¨

Det betyder nemlig også semesterstart, dyre bogindkøb og en propfyldt kalender.  Og ikke mindst rejseabstinenser. :-)
Hvis I bare vidste, hvor mange feriebilleder fra Rio og Frankrig jeg efterhånden har bladret igennem på computeren… Det var nærmest, som om jeg kunne mærke varmen gennem skærmen, hver gang der dukkede en palme, et par solbrune ben ved poolen eller en propfyldt strand op på den lille skærm.
Jeg vil flyve! Jeg vil rejse! Jeg vil have ferie!
M har længe snakket om at ville tage mig med på en kærestetur et sted hen, men han vil ikke sige, hvor destinationen skal være. Det skal være en overraskelse!
På den ene side elsker jeg spontane ferier, hvor man simpelthen ikke ved, hvad der kommer til at ske.
Men på den anden side kan det kan også være svært ikke at prikke lidt til ham, når tiden kommer til at skulle pakke.  Er det en ferie, hvor det bare handler om at komme i badetøjet og få solcremen på, eller er det skibrillerne og lommelærken der skal lægges i rullekufferten?

Afbudsrejser er tilbudsrejser

Uanset hvor M tager mig hen, så må jeg indrømme, at jeg næsten er kommet til et punkt, hvor det ikke handler om, hvor rejsen går til, men i stedet bare gælder om at komme afsted!
M og jeg har overvejet at kigge på afbudsrejser i slutningen af august – der har han nemlig noget ferie, han skal have brugt. Og jeg skal jo først begynde i skole til september, så det ville være en helt fantastisk måde at slutte den varmeste ferie i mands minde af på. Vi har i hvert fald fundet ud af, at flybilletter i august måned er vildt billige, fordi der kommer så mange afbud. Det kan M og jeg udnytte til at få stillet vores ferieabstinenser 😉
Hvilket rejseminde savner I allermest lige nu, folkens?
Jeg drømmer mig stadig tilbage til Rios palmer, kølige drinks og tropiske temperaturer. Mmmh…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar