mandag den 4. maj 2020

Highligts

Selvom solen i disse dage titter frem fra sit lange vinterskjul og oven i købet varme mine kinder og får mig til at smide jakken, så betyder det altså ikke, at jeg ikke drømmer om ferie. Der er bare noget helt anderledes over at tage på ferie – man slapper af på en anden måde, hverdagen kommer på afstand, og man bliver helt fyldt op af energi og nyt gå-på-mod. Sidste sommmer var jeg i Cannes med mine to skønne veninder Nadja og AK, fordi Nadjas forældre har en ferielejlighed dernede, som de lejer ud. Huset er som regel fuldt booket (hvilket jeg godt forstår – det er VIRKELIG lækkert!!), men lige pludselig fik de et afbud, og vi fik muligheden for at smutte derned en lille uges tid.

I dag vil jeg fortælle om vores skønne ferie i Cannes, ikke bare af ren selvpineri, men fordi jeg overvejer en tur til Sydfrankrig denne sommer, og så hjælper det altid lige at få genopfrisket minderne, når man skal overveje, hvor turen skal gå hen.

Vi var af sted seks dage i alt og havde fundet billige flybilletter på Expedia. AK og Nadja tog toget over til mig en dag før afrejse, så de lige kunne hygge lidt hos mig i min lejlighed, og så fløj vi fra Kastrup dagen efter. Fra lufthavnen skulle vi med en bus, og inden vi kom frem til kvarteret, hvor lejlighedskomplekset lå, var det blevet mørkt. Det resulterede i, at vi ikke rigtig kunne finde rundt og endte med at spørge en sød mand uden en eneste tand i munden i øvrigt og kans kære søn på løbehjul, om de kunne pejle os i den rigtige retning. Ingen af dem talte et ord engelsk (ligesom så mange andre franskmænd i øvrigt), så de kunne ikke rigtig forklare os det, og derfor var de så uendeligt søde at følge os hele vejen ned til huset. Manden selv var heller ikke helt sikker på, hvor det var, så han sendte sin lille søn i forvejen på løbehjulet for at finde ud af det. Åh – sikke en hjælpsomhed – det kunne vi danskere lære noget af. Da vi endelig fandt lejligheden, var vi trætte og MEGET sultne, men overskuds-Frederikke kunne da sagtens lige gå ud og finde os noget aftensmad. Lejlighedskomplekset lå et lille stykke uden for byen, så der var ikke uendelig muligheder, og endda var de fleste stedet også allerede lukket. Så jeg kom hjem med tørt muggent brød, nogle grøntsager, chokolade, ualmindelig klam skinke (kan du sige Jakabov look-a-like) og en masse yoghurt. Som I vil kunne se nedenfor, så kom vi rigeligt efter det på madfronten i løbet af ferien.

Highligts fra turen

Nedenfor vil jeg komme med et par highligths fra turen med tilhørende billeder, og til sidst lidt refleksioner over, hvor i Frankring denne års sommerferie kunne gå hen, hvis jeg skulle være så heldig at få plads til det i økonomien. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar