mandag den 4. maj 2020

forberedelse

Så er jeg tilbage på bloggen! Jeg lover snart at skrive et fedt indlæg om min tur sydpå. Var jo med kæresten i Barcelona, kort inden jeg begyndte i skole igen.
Der er så meget at fortælle, faktisk! For ja, semesterstart igen har jo også betydet en masse indkøb af bøger og forberedelse til det næste store pensum. Den slags bliver jo ikke mindre i pris 😉
Men det kan ikke lige blive i dag, jeg snakker om det heller.
Det skal I høre i et indlæg alene, for det var simpelthen for sindssygt, nogle af de ting, jeg oplevede, da jeg kom tilbage til uni!
Derfor, i stedet for at snakke om ferie eller studiestart, vil jeg holde spændingen og dele noget helt andet med jer. Nemlig en ny ting, jeg vil prøve at holde ved lige: Onsdagssangen!
  • Du kender onsdagssneglen: Den der store bagersnegl, der svømmer i glasur og dårlig samvittighed, men som bare smager så godt, så godt!
  • Du kender onsdagslotto: Et stort lotteri, hvor man kan vinde millioner og atter millioner!
Den her onsdagssang er bedre end begge de ting til sammen!
Lad mig sige med det samme, at med studier og den slags kan det godt være, at den måske glipper engang imellem, min onsdagssang. Men jeg vil prøve, alt hvad jeg kan, for at holde konceptet ved lige!
Jeg har valgt at kalde konceptet Original Onsdag.
Det går ud på, at jeg finder en sang, som vi typisk kender rigtig godt fra radioen eller den slags. Men tit er de sange, vi kender og elsker, tyvstjålet fra ældre sange, som slet ikke er lige så kendte.
Onsdag er den midterste dag i arbejds- og skoleugen, og derfor skal man nogle gange også bruge lidft
Hver onsdag vil jeg prøve at gøre jer, venner og veninder, klogere på en sang, I ikke vidste var en ren kopi af originalen! Nu må vi se, hvor længe det holder: Man har vel lov til at prøve :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar